TOPlist

Hylu NST nově pořídíte na eshopu Hyla

Doktoři za vás dýchat nebudou. Posilujte svoje zdraví po léčbě covidu.

Překonali jste s akutní fází onemocnění Covid 19. Možná že jste se vrátili z nemocnice nebo jste “jen” leželi doma. Jste pořád unavení, nemůžete popadnout dech při menší námaze a bolí vás svaly? Vítejte v době postcovidové.

Vědci uvádějí, že výrazné problémy má po odeznění akutní fáze Covidu 19 zhruba 30% lidí, kteří Covid-19 prodělali. Z toho je 60 – 80% žen. Ještě se neví, proč mají víc potíže ženy. Ale čísla říkají že pokud onemocnění Covid 19 prodělalo v České republice více jak 3.000.000 lidí, trpí tzv. postkovidovým skoro jeden milion lidí.

Takže první dobrá zpráva. Nejste v tom sami. Druhá dobrá zpráva. Sami ovlivníte, aby vám zase bylo lépe.

Rozdýchejte svoje plíce co nejdříve

plíce po covid 19 pomůže rozdýchat hyla

Začněte plíce procvičovat co nejdříve. Pravidelné cvičení totiž může podle lékařů zabránit plicní fibróze a pozánětlivému ztuhnutí plic. Co to znamená?

Při plicní fibróze se na plicích se začnou vytvářet drobné jizvy a jemná plicní tkáň tuhne. Jde o trvalé poškození plic, kterému můžete zabránit.

Z tohoto důvodu posilujte svoje plíce správným dýcháním a zajistěte si čerstvý vzduch.

Cvičení pro plíce

Pokud i po mírném průběhu onemocnění Covid 19 máte dýchací potíže, nechte se vyšetřit odborníky a proberte s nimi způsob cvičení svých plic. Můžete si také stáhnout Návod na rehabilitační cvičení, který pro vás sestavili ve Fakultní nemocnici v Olomouci. Vezměte to jako příležitost naučit se dýchat správně a naplno.

Vynikající dechové cvičení podle Wima Hofa .

Kombinujte je s otužováním a výsledky se dostaví velmi rychle. Mě osobně velmi pomáhá. Úryvek je z knihy Wim Hoff Ledový muž:

kniha wim hoff ledový muž s návody na cvičení plic

WHM protokol: základní dechové cvičení

Než se pustíte do této dechové techniky, nezapomeňte na bdělost. Naslouchejte svému tělu a učte se ze signálů, které vám při cvičení posílají tělo a mysl. Využijte těchto signálů jako osobní zpětné vazby o dopadu cvičení na vaše tělo a mysl. Přizpůsobte si je tak, jak je potřeba, aby vám co nejlépe vyhovovali.

KROK 1 Posaďte se do meditační pozice nebo si lehněte, podle toho, co je pro vás pohodlnější, v klidném a bezpečném prostředí. Ujistěte se, že můžete volně bez jakéhokoli pocitu omezení roztáhnout plíce.

KROK 2 Zavřete oči a pokuste se vyčistit mysl. Uvědomte si svůj dech a snažte se s ním propojit. Třicetkrát až čtyřicetkrát se zhluboka nadechněte nosem či ústy. Naplňte si břicho a hruď až po hlavu. netlačte na výdech. Jen se uvolněte a nechte vzduch odejít. Hluboký nádech, uvolnění.

KROK 3 Po posledním výdechu nasajte ještě jednou vzduch do plic, plný objem, ale bez použití síly. Pak uvolněte vzduch a nechte ho odejít. Zadržte dech, dokud nepocítíte nutkání se znovu nadechnout. Toto nazýváme zádrž, nebo retenční fáze.

KROK 4 Jakmile pocítíte potřebu dýchat, zhluboka se nadechněte a zadržte dech na deset nebo patnáct sekund. Tomu se říká regenerační nádech.

KROK 5 Vydechněte a začněte další kolo. Hluboký nádech, volný výdech. Celý cyklus opakujte třikrát nebo čtyřikrát.

Jak vidíte, k tomu, aby jste svoje plíce perfektně procvičili nic nepotřebujete a netloustne se po tom. Dýcháním dodáváte energii do celého těla, tak se do toho pusťte. Doporučuji vám si knížku Wima Hoffa pořídit pořídit, návody jsou stručné, jasné a pomáhají.

Čerstvý vzduch je polovina úspěchu

cvičte na čerstvém vzduchu - doma ho dodá hyla

Snažte se být alespoň 30 minut denně venku. Vybírejte si dobu, kdy potkáte minimum lidí a můžete chodit jen s rouškou nebo bez ní. Ideálně do parku, do lesa, tam kde teče voda a vzduch je čistý.

Sluníčko výrazně snižuje množství viru ve vzduchu a pomáhá vám s hladinou vitamínu D, který zvyšuje odolnost. Během chůze můžete opět praktikovat dechová cvičení.

Vyhýbejte se tělocvičnám a místům, kde cvičí nebo se pohybuje hodně lidí. Když už musíte s někým mluvit nebo cvičit, stůjte vedle něj, ne proti němu.

S Hylou se dobře dýchá

Právě jako příroda venku Hyla čistí vzduch propráním vodou. Proto dýcháte vzduch lehce navlhčený, jemně ionizovaný a vyčištěný od jemného prachu a alergenů.

Po prodělané nemoci Covid 19 je extrémně důležité vytvářet si doma optimální prostředí. Imunitu s trénujte ,ale snažte se snížit riziko další infekce. Hylou při praní vzduchu stáhnete z domova aerosoly, plísně, pyly i alergeny.

Dejte svým plicím doma čistý vzduch, zaslouží si ho

S Hylou se dobře dýchá i po covid 19

Jak nám nám říkají naši zákazníci, kteří si Hylu pořídili až po návratu z nemocnice:

Když jsme přišli domů, nedalo se dýchat. Směs čisticích prostředků a jemného prachu po úklidu klasickým vysavačem nám dráždila těžce zkoušené plíce. Právě v té chvíli jsme naplno ocenili, jak dokáže Hyla vytvořit zdravý domov, píší.

Úklid Hylou vám pomůže při rehabilitaci

Ať už cvičíte rehabilitační cviky na podlaze, v sedě nebo ve stoji, víříte svým pohybem prach. Proto je dobré před cvičením uklidit.

S Hylou stačí na rychlý úklid deset minut. Přejedete klepačem koberec nebo podlahu, odsajete prach z poliček a květin kam dosáhnete. Zároveň si Hylou perete vzduch, takže cvičení je potom intenzivnější a účinnější.

Plícemi to nekončí

Když jste měli mírný průběh onemocnění Covid 19, tedy pozorovali jste u sebe krátkodobě tyto příznaky nebo jejich kombinace jako:

Vyčerpané tělo po covid 19 se pokouší otevřít lahev okurek
Počítejte s oslabením svého těla
  • bolest hlavy
  • ztráta čichu
  • kašel
  • bolest v krku
  • chrapot
  • ztráta chuti k jídlu
  • bolest svalů
  • vyšší horečka

Postiženými orgány mohou být srdce, může to být centrální a periferní nervový systém, zažívací trakt.

Přišli o chuť, čich nebo hůř slyšíte? Byl postižen mozek. O možnosti tvoření malých krevních sraženin spousta lidí ví, neví ale, co všechno mohou v jejich těle ucpat.

Když jste Covid 19 absolvovali s mírným průběhem neznamená, že už jste vůči nemoci na 100% odolní. Je potřeba, aby jste zůstali pozorní a dodržovali základní pravidla. K nim patří včasná výměna vzduchu , i když jste doma na home office.

V posteli život končí i začíná

Matrace vyčištěná do hloubky klepačem Hyla. Voda je plná výkalů rozotočůa staré kůže

První dechová cvičení klidně začněte dělat hned po probuzení. I z toho důvodu si hlídejte hygienu lůžkovin a matrace.

Pravidelným čištěním matrace Hylou omezíte rozvoj kolonií roztočů. Nebudete muset inhalovat jejich výkaly, které se při vašem pohybu v posteli z matrace uvolňují.

To je totiž příčina “těžkého” vzduchu v ložnici. Správný postup najdete v článku Jak si kdo ustele, tak si lehne . Ať už v posteli budete dělat jakékoli cvičení, bude se vám dobře dýchat.

hylacz
O Hyle nás píše celý tým. Zkoušíme, co a jak se dá s hylou dělat. Máš dobrý nápad co s Hylou dělat a chceš se přidat? Napiš nám.