… … TOPlist

Doktoři za vás dýchat nebudou. Posilujte svoje zdraví po léčbě covidu.

Trénink dechu po covidu hyla

Překonali jste s akutní fází onemocnění Covid 19. Možná že jste se vrátili z nemocnice nebo jste „jen“ leželi doma. Jste pořád unavení, nemůžete popadnout dech při menší námaze a bolí vás svaly? Vítejte v době postcovidové.

Vědci uvádějí, že výrazné problémy má po odeznění akutní fáze Covidu 19 zhruba 30% lidí, kteří Covid-19 prodělali. Z toho je 60 – 80% žen. Ještě se neví, proč mají víc potíže ženy. Ale čísla říkají že pokud onemocnění Covid 19 prodělalo v České republice více jak 3.000.000 lidí, trpí tzv. postcovidovým syndromem skoro jeden milion lidí.

Takže první dobrá zpráva. Nejste v tom sami. Druhá dobrá zpráva. Sami ovlivníte, aby vám zase bylo lépe.

Rozdýchejte svoje plíce co nejdříve

plíce po covid 19 pomůže rozdýchat hyla

Začněte plíce procvičovat co nejdříve. Pravidelné cvičení totiž může podle lékařů zabránit plicní fibróze a pozánětlivému ztuhnutí plic. Co to znamená?

Při plicní fibróze se na plicích se začnou vytvářet drobné jizvy a jemná plicní tkáň tuhne. Jde o trvalé poškození plic, kterému můžete zabránit.

Z tohoto důvodu posilujte svoje plíce správným dýcháním a zajistěte si čerstvý vzduch.

Právě jako příroda venku Hyla čistí vzduch propráním vodou. Proto dýcháte vzduch lehce navlhčený, jemně ionizovaný a vyčištěný od jemného prachu a alergenů.

Po prodělané nemoci Covid 19 je extrémně důležité vytvářet si doma optimální prostředí. Imunitu trénujte ,ale snažte se snížit riziko další infekce. Hylou při praní vzduchu stáhnete z domova aerosoly, plísně, pyly i alergeny.

Cvičení pro plíce

Pokud i po mírném průběhu onemocnění Covid 19 máte dýchací potíže, nechte se vyšetřit odborníky a proberte s nimi způsob cvičení svých plic. Můžete si také stáhnout Návod na rehabilitační cvičení, který pro vás sestavili ve Fakultní nemocnici v Olomouci. Vezměte to jako příležitost naučit se dýchat správně a naplno.

Kniha Dech James Nestor

Kniha Dech James Nestor
Kniha Dech James Nestor

Autor si sám prošel dýchacími potížemi, kvůli kterým hledal alternativu k medikamentům. Její přečtení vám ušetří bádání ve slepých uličkách.

Vyberte si jakékoli dýchací cvičení uvedené v závěru knihy. Slouží hlavně k tomu, abyste se mohli dobře nadechnout 25 000 krát denně, ne jen 15 minut ráno a večer.

Knihu si koupíte v našem eshopu včetně speciální prémie.

Vynikající dechové cvičení podle Wima Hofa .

Kombinujte je s otužováním a výsledky se dostaví velmi rychle. Mě osobně velmi pomáhá. Úryvek je z knihy Wim Hoff Ledový muž:

kniha wim hoff ledový muž s návody na cvičení plic

WHM protokol: základní dechové cvičení

Než se pustíte do této dechové techniky, nezapomeňte na bdělost. Naslouchejte svému tělu a učte se ze signálů, které vám při cvičení posílají tělo a mysl. Využijte těchto signálů jako osobní zpětné vazby o dopadu cvičení na vaše tělo a mysl. Přizpůsobte si je tak, jak je potřeba, aby vám co nejlépe vyhovovali.

KROK 1 Posaďte se do meditační pozice nebo si lehněte, podle toho, co je pro vás pohodlnější, v klidném a bezpečném prostředí. Ujistěte se, že můžete volně bez jakéhokoli pocitu omezení roztáhnout plíce.

KROK 2 Zavřete oči a pokuste se vyčistit mysl. Uvědomte si svůj dech a snažte se s ním propojit. Třicetkrát až čtyřicetkrát se zhluboka nadechněte nosem či ústy. Naplňte si břicho a hruď až po hlavu. netlačte na výdech. Jen se uvolněte a nechte vzduch odejít. Hluboký nádech, uvolnění.

KROK 3 Po posledním výdechu nasajte ještě jednou vzduch do plic, plný objem, ale bez použití síly. Pak uvolněte vzduch a nechte ho odejít. Zadržte dech, dokud nepocítíte nutkání se znovu nadechnout. Toto nazýváme zádrž, nebo retenční fáze.

KROK 4 Jakmile pocítíte potřebu dýchat, zhluboka se nadechněte a zadržte dech na deset nebo patnáct sekund. Tomu se říká regenerační nádech.

KROK 5 Vydechněte a začněte další kolo. Hluboký nádech, volný výdech. Celý cyklus opakujte třikrát nebo čtyřikrát.

Jak vidíte, k tomu, aby jste svoje plíce perfektně procvičili nic nepotřebujete a netloustne se po tom. Dýcháním dodáváte energii do celého těla, tak se do toho pusťte. Doporučuji vám si knížku Wima Hoffa pořídit pořídit, návody jsou stručné, jasné a pomáhají.

Následující doporučení pomáhají i dětem s postcovidovým syndromem.

Čerstvý vzduch je polovina úspěchu

cvičte na čerstvém vzduchu - doma ho dodá hyla
  • Snažte se být alespoň 30 minut denně venku. Vybírejte si dobu, kdy potkáte minimum lidí a můžete chodit jen s rouškou nebo bez ní. Ideálně do parku, do lesa, tam kde teče voda a vzduch je čistý.
  • Sluníčko výrazně snižuje množství viru ve vzduchu. Mírné opalování pomáhá tvorbě vitamínu D, který zvyšuje odolnost. Během chůze můžete opět praktikovat dechová cvičení.
  • Vyhýbejte se tělocvičnám a místům, kde cvičí nebo se pohybuje hodně lidí. Když už musíte s někým mluvit nebo cvičit, stůjte vedle něj, ne proti němu.

S Hylou se dobře dýchá

Právě jako příroda venku Hyla čistí vzduch propráním vodou. Proto dýcháte vzduch lehce navlhčený, jemně ionizovaný a vyčištěný od jemného prachu a alergenů.

Po prodělané nemoci Covid 19 je extrémně důležité vytvářet si doma optimální prostředí. Imunitu s trénujte ,ale snažte se snížit riziko další infekce. Hylou při praní vzduchu stáhnete z domova aerosoly, plísně, pyly i alergeny.

Dejte svým plicím doma čistý vzduch, zaslouží si ho

S Hylou se dobře dýchá i po covid 19

Jak nám nám říkají naši zákazníci, kteří si Hylu pořídili až po návratu z nemocnice:

Když jsme přišli domů, nedalo se dýchat. Směs čisticích prostředků a jemného prachu po úklidu klasickým vysavačem nám dráždila plíce. Právě v té chvíli jsme naplno ocenili, jak dokáže Hyla vytvořit zdravý domov, píší.

Úklid Hylou vám pomůže při rehabilitaci

Ať už cvičíte rehabilitační cviky na podlaze, v sedě nebo ve stoji, víříte svým pohybem prach. Proto je dobré před cvičením uklidit.

S Hylou stačí na rychlý úklid deset minut. Přejedete klepačem koberec nebo podlahu, odsajete prach z poliček a květin kam dosáhnete. Zároveň si Hylou perete vzduch, takže cvičení je potom intenzivnější a účinnější.

V posteli život končí i začíná

Matrace vyčištěná do hloubky klepačem Hyla. Voda je plná výkalů rozotočůa staré kůže

První dechová cvičení klidně začněte dělat hned po probuzení. I z toho důvodu si hlídejte hygienu lůžkovin a matrace.

Pravidelným čištěním matrace Hylou omezíte rozvoj kolonií roztočů. Nebudete muset inhalovat jejich výkaly, které se při vašem pohybu v posteli z matrace uvolňují.

To je totiž příčina „těžkého“ vzduchu v ložnici. Správný postup najdete v článku Jak si kdo ustele, tak si lehne . Ať už v posteli budete dělat jakékoli cvičení, bude se vám dobře dýchat.

hylacz
O Hyle nás píše celý tým. Zkoušíme, co a jak se dá s hylou dělat. Máš dobrý nápad co s Hylou dělat a chceš se přidat? Napiš nám.